چگونگي درج توضيحات، زيرنويس و پانوشت

برخي سندهاي Word براي شناساندن منبع متن يا براي ارجاع دادن به مطالب ديگر به زيرنويس يا زيرنويس پاياني نياز دارند. با استفاده از كادر محاوره‌اي Footnote and Endnote مي‌توانيد چنين يادداشت‌هايي را به صفحات سند خود اضافه كنيد. زيرنويس، در پايان هر صفحه و زيرنويس پاياني در انتهاي سند مي‌آيد.
1-شروع به ايجاد توضيحات كنيد :
در جايي از سند كه مي‌خواهيد توضيحات را درج كنيد كليك كنيد و از منوي I nsert، گزينه Comment را انتخاب كنيد. يك كادر براي وارد كردن توضيحات و نوار ابزار Reviewing باز مي‌شود متن توضيحات را مانند متن‌هاي ديگر در Word، تايپ كنيد.
2-يك زيرنويس يا زيرنويس پاياني اضافه كنيد:
در محلي از سند كه مي‌خواهيد يك شماره ارجاع اضافه كنيد كليك كنيد. از منوي I nsert، گزينه Reference و بعد گزينه Footnot را انتخاب كنيد تا كادر محاوره‌ايFootnote and Endnote ظاهر شود. در قسمت Location در اين كادر محاوره‌اي، بسته به نوع يادداشتي كه مي‌خواهيد، يكي از گزينه‌هاي Footnotes يا Endnotes را انتخاب كنيد. روي Insert كليك كنيد تا كادر محاوره‌اي بسته شود و به صفحه سند برگرديد.



3-يك ارجاع اضافه كنيد:
Word، يك شماره ارجاع بالانويس در ديد Print Layout به متن اضافه مي‌كند. يك ناحيه زيرنويس يا زيرنويس پاياني در پايين پنجره‌اي كه بايد در آن، متن ارجاع را وارد كنيد باز مي‌شود. وقتي كه متن زيرنويس را نوشتيد، روي دكمه Close در بالاي ناحيه زيرنويس كليك كنيد.



    توجه
 گزينه‌هاي مرور كننده
اگر محل كار شما نياز به اشتراك‌گذاري مكرر سندها دارد، از پيدا كردن ابزارهاي مختلف مرور در Word براي دنبال كردن تغييرات، ذخيره كردن نسخه‌ها و غيره خوشحال خواهيد شد. تمام گزينه‌هاي موجود فقط در يك نوار ابزار يعني نوار ابزار Reviewing وجود دارد. براي دستيابي به اين نوار ابزار، از منوي View، گزينه Toolbars و بعد گزينه Reviewing را انتخاب كنيد.
 استفاده از كادر Reviewing
همچنين مي‌توانيد در كادر Reviewing، توضيحات را تايپ كنيد. روي دكمه Reviewing Pane در نوار ابزار Reviewing كليك كنيد. در اين كادر كليك كنيد و توضيحات خود را تايپ كنيد.
 حذف توضيحات
براي حذف توضيحات، روي آن كليك كنيد تا آن را انتخاب كنيد. بعد روي دكمه Reject Change / Delete Comment در نوار ابزار Reviewing كليك كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1393برچسب:, | 9:17 | نویسنده : باقری |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کینگ بلگ